Castiga bani online

Robotul Rug Warrior Pro

Robotul Rug Warrior Pro


Istoria robotului Rug Warrior Pro:

• 1989 Rodney Brooks de la MIT a venit cu ideea unui astfel de robot;
• 1989 Părţile kit-ului de asamblare au fost date studenţilor de la Robot
Talent Shoe;
• 1991 Interactive C - creat de Randy Sargent şi Fred Martin pentru MIT;
• 1992 Interactive C - permite module paralele;
• 1993 "Roboţi mobili: Idei pentru implementare" A fost arătat robotul "Rug
Warrior" întregii lumi;
• 1994 "Rug Warrior Pro Kit" este scos la vânzare;
• Îmbunătăţiri (Modul de expansiune, Afişor cu cristale lichide, etc.) ;
• 2000 Rug Warrior Pro cântă primul cântec;

Specificaţiile robotului Rug Warrior Pro:

Rug Warrior este un robot mobil autonom proiectat pentru educaţie, cercetare şi hobby-uri. Este ideal pentru a învăţa robotică, pentru a crea un agent de cercetare, pentru a experimenta vârfurile tehnologiei sau doar pentru amuzament.
Robotul Rug Warrior Pro un rezultat al cursului de robotica de la MIT (Massachusetts Institute of Technology). Este la fel de inteligent pe cât e de puternic Joseph Jones, Alice şi Klaus Peters, Fred Martin, Randy Sargent, Anita Flynn, şi Bruce Seiger au creat acest robot compact, puternic şi bine proiectat. Conţine 6 baterii de 6 Volţi, de calitate superioară, care pun în mişcare cele 2 roţi de 2.5 inches prin intermediul a două motoare. Echilibrul este menţinut prin intermediul unei a treia rotiţe de 1 inch. O carcasă transparentă acoperă şi protejează robotul are un diametru de 7.3 inches şi o înălţime de 4.75 inches. Funcţionează cu o singură încărcare mai multe ore.

Conţine:
- un puternic microcontroler MC68HC11 fabricat de Motorola;
- 32 K RAM;
- Interfaţă serială;
- Microfon;
- Difuzor;
- modul de expansiune;
- Led pentru a semnaliza bateria slabă;
- Led pentru a semnaliza comunicarea prin serial;
- senzori de lumina (stânga şi dreapta) ;
- senzori (40 KHz IR) (stânga şi dreapta) de obstacole cu un singur
detector;
- 3 senzori de contact;
- senzori pentru deplasare
- Afişor de cristale lichide (32 caractere 2 linii X 16) ;

Viata artificiala - ce este si legatura sa cu Inteligenta Artificiala

Pt. a putea incepe sa intelegem cum viata artificiala poate ajuta domeniul inteligentei artificiale, trebuie sa intelgem intai si intai ce este viata artificiala de fapt. Vazuta ca un camp de studiu, viata artificiala a luat fiinta in mod oficial in septembrie 1987 la Los Alamos, New Mexico. De atunci, domeniul este intr-o continua dezvoltare si din ce in ce mai multi oameni sunt interesati de posibilitatile oferite de viata artificiala si cum poate fi aceasta creata.
Primul pas este definirea corecta a vietii, inaite sa putem spune ca ceva are viata artificiala. Cercetatorii au argumentat ani in sir si nu au ajuns inca la o concluzie in afirmatia ca "ceva este in viata sau nu". Totusi, trebuie sa definim si artificialul. Tot ceea trebuie sa facem este sa organizam elementele artificiale corect si vom avea ceva ce traieste.
Ca un tot, viata artificiala este foarte diferita de Ingineria Genetica. Aceasta din urma presupune doar niste modificari asupra cuiva care deja traieste, in timp ce viata artificiala este ceva complet nou. Cautarea de a crea si a imbunatati fiintele create artificial are ca scop final o fiinta capabila sa isi dezvolte o inteligenta proprie. Acesta ar fi scopul final in domeniul vietii artificiale - crearea cuiva care poate sa gandeasca asemenea oamenilor !

Viata artificiala este probabil o noua modalitate de a crea inteligenta artificiala. Aceasta presupune lasarea fiintei sa se dezolte singura in loc sa fie fortata prin intermediul unui computer sa dea anumite raspunsuri la anumite intervale de timp. Majoritatea algoritmilor de invatare specifica computerlui cum trebuie sa invete, de aceea acesti algoritmi nu sunt suficient de puternici. Algoritmii genetici sau alti algoritmi ce presupun lucrul cu mutatiile, daca sunt corect alcatuiti pot determina o fiinta artificiala sa dezvolte anumite forme de inteligenta.

Despre documente

Peste tot în lume documentele sunt necesare. Când o negociere se apropie de final, este întocmit un document, un acord, o lege, o înţelegere. Când o organizaţie noua ia fiinţă, se anunţă printr-un document. Când cercetările ajung la un final, un document este creat şi publicat. De asemenea, conoştinţe sunt transmise prin intermediul documentelor: jurnale de cercetări, culegeri de texte şi ziare. Documentele sunt organizate din punct de vedere informaţional, şi sunt prezentate pentru ca oamenii să le înţeleagă. Introducând tehnologia în procesul producerii şi utilizării documentelor se creează oportunitatea creşterii productivităţii. În ultimele decenii s-a observat apariţia unui număr impresionant de inovaţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi modul în care aceasta se răspândeşte în rândul populaţiei. Creşterea eficieţei umane însă este mai puţin observabilă. Concentrându-se atenţia asupra zonelor de lucru în care documentele primează, se poate introduce tehnologia în punctele de presiune ridicată pentru a se mări eficienţa. O importantă schimbare în viitorul documentelor este conţinutul acestora (audio-video pe lângă text şi imagini). Introducerea documentelor multimedia extinde provocarea pentru tehnologia limbajului: analiza limbajului, fie scris fie vorbit, va îmbunătăţi abilitatea de a naviga şi recupera documentele.

Analiza si intelegerea limbajului

Noi înţelegem texte mari combinând forţa noastră de înţelegere pentru textele mai mici. Principalu scop al teoriei lingvistice este acela de a arăta cum pârţile mari de text sunt formate din mai multe părţi mici. Acestea sunt modelate de gramatică. Lingvistica computaţională încearcă să implementeze acest proces de recunoaştere într-un mod cât mai eficient. Este tradiţional să subdivizăm acest task în sintactic şi semantic, unde sintactica descrie cum diferite elemente formale a unui text, de cele mai multe ori propoziţii, pot fi combinate, iar semantica descrie cum este calculată interpretarea.
În marea parte a aplicaţiilor de acest tip, ştiinţa linvistică (gramatica) este separată de componantele de procesat. Gramatica constă din reguli care, sintactic şi semantic, combină cuvinte şi fraze în fraze mai mari şi propoziţii. Unele din aceste limbaje sunt mult mai axate pe uşurinţa procesării modelului.
În cercetările actuale, s-a produs o poalrizare. Modele de gramatici foarte simple sunt generate, exemplu: diferite tipuri de gramatici fine-state care suportă procesări cu o eficienţă mare. Unele abordări au de a face cu gramatici mai mari şi folosesc metode statistice pentru a găsi pattern-uri de limbaj.

Coneural - Centrul pentru Cercetări Cognitive şi Neuronale

CONEURAL (Centrul pentru cercetari cognitive si Neuronale) cu sediul la Cluj este un centru privat, nonprofit, de cercetări în domeniul inteligenţei artificiale de inspiraţie biologică, neuroştiinţelor teoretice şi ştiinţelor cognitive. Acestia au adus o contributie importanta cercetarii in domeniu. O parte din ceea ce au descoperit va voi prezenta in cadrul acestui blog.

Inteligenţa artificială în România

Eşecul IA clasice arată şi necesitatea de a nu neglija sursele biologice de inspiraţie, şi de a integra strâns cercetarea în IA cu celelalte ştiinţe cognitive, şi în special neuroştiinţele şi psihologia cognitivă. În România se face relativ puţină cercetare în inteligenţă artificială, iar cea care se face este în general cantonată în cadrul paradigmelor clasice, şi într-o abordare formală, nu interdisciplinară. De exemplu, ştiinţele cognitive nu sunt menţionate deloc, ca domeniu, în programele departamentului guvernamental responsabil de cercetare. Asta în timp ce Franţa, de exemplu, încurajează dezvoltarea cercetării în ştiinţele cognitive prin acţiuni incitative, iar într-un raport recent al National Science Foundation (SUA) ştiintele cognitive sunt identificate ca prioritate naţională în cercetare, alături de biotechnologii, nanotechnologii, informatică, în principal în perspectiva integrării lor viitoare.

Pe de altă parte, în România există potenţialul de a face cercetare competitivă în IA, deoarece există competenţe în informatică, iar pentru cercetarea în acest domeniu nu sunt necesare echipamente scumpe de laborator, cum sunt în celelalte domenii cu potenţial ridicat, biotechnologiile sau nanotechnologiile. Dezvoltarea industriei româneşti de tehnologia informaţiilor (TI), care e un sector în plină expansiune şi recunoscut ca prioritar de guvern, ar putea beneficia de aplicaţii rezultate de cercetarea în IA, având în vedere că acum se bazează în proporţie de 90% pe outsourcing, mult mai puţin profitabil decât produsele soft. Implementarea unei strategii de dezvoltare în România a cercetării în inteligenţă artificială şi ştiinţe cognitive ar putea avea efecte benefice pentru păstrarea pe termen lung a competitivităţii internaţionale a industriei TI româneşti.

Preluare de pe www.coneural.org

Video - Roboti care joaca sah

Inteligenta artificiala

Inteligenta Artificiala
Inteligenta artificiala - doua cuvinte care pentru unii nu spun nimic, pentru altii spun prea mult, insa un singur lucru e clar nici unii nici altii n-ar putea da o definitie exacta acestor termeni. Definitia cea mai acceptata a inteligentei artificiale a fost dată de John McCarthy în 1955: “crearea unei masini care se comporta intr-un mod care ar fi considerat inteligent daca un om s-ar fi comportat asa”. Cu alte cuvinte este proprietatea unui sistem (masina) de a fi capabil de a învata.
Bineinteles ca prima intrebare pe care ne-o punem este cum putem determina cat de inteligenta este o masina ? Ei bine aceasta intrebare nu prea are un raspuns, sau mai exact nu se poate da un raspuns concret. De aici si dificultatea de a defini inteligenta artificiala. Pornind de la întrebarea aceasta si incercand sa o reformuleze in termeni oarecum obiectivi, direct constatabili, matematicianul englez Alan Turing a imaginat testul care ii poarta numele si care, odată satisfacut de o maşina, ar dovedi inteligenţa ei. Testul Turing porneşte de la un joc, creat tot de Turing - ``jocul imitaţiei'' - cu trei jucători: o maşină (A), un om (B) şi un al doilea om (C). A şi B nu se găsesc în aceeaşi cameră cu C. C nu ştie care dintre ceilalţi doi jucători este maşina şi nu poate să îi vadă sau să le vorbească direct. Comunicarea se poate face în scris sau printr-un terminal. Scopul lui C este să deosebească maşina de om, pe baza răspunsurilor la orice fel de întrebări. Dacă C nu reuşeşte, atunci maşina poate fi considerată inteligentă.
Turing a prezis în 1950 că până în anul 2000 vor exista maşini (calculatoare) cu 109 bytes (1 GB) de memorie care vor putea "păcăli" 30% din juriile umane într-un test de 5 minute. Intre timp chiar daca tehnologia chiar a depăşit previziunile sale, inteligenţa artificială este încă departe de a fi realizată.
Noile previziuni ale experţilor se bazează pe legea lui Moore ("la fiecare 18 luni se va dubla numărul de tranzistori pe un circuit integrat, prin urmare şi puterea de calcul"), "lege" care s-a îndeplinit pentru ultimii 30 de ani şi poate că va mai fi valabilă încă 5-10 ani. Pentru viitor se speră că noi tehnologii (cuantice, optice, tridimensionale) vor permite ca ritmul de creştere exponenţial să fie menţinut, astfel că în maximum 20 de ani computerele să depăşeasca puterea de procesare a creierului uman.

Avand in vedere toate aceste aspecte as vrea sa va prezint motivele pentru care am pus numele acestui blog "Inteligenta artificiala". Fiind un termen pe cat de exact tot atat de vag, consider ca orice upgrade al tehnologiei actuale nu face decat sa ne aduca mai aproape deacest deziderat. Chiar si cea mai mica schimbare poate fi revolutionara, poate duce spre rezultate neasteptate. De aceea voi incerca sa va prezint pas cu pas inovatiile in domeniul tehnicii (pe langa cateva articole referitoare strict la Inteligenta Artificiala), cu speranta ca urmasii urmasilor mei vor putea concluziona intr-o zi pe acest site: "In sfarsit putem spune ca inteligenta artificiala exista! "

iPhone - premiul "Inventia anului 2007"

iPhone
Telefonul mobil iPhone a primit premiul "Inventia anului 2007", premiu acordat de prestigioasa revista americana "Time". Ce a fost apreciat? Se pare ca designul special, interfata cu ecran senzitiv, fara precedent, dar si faptul ca s-a facut primul pas catre era "mobile computing". Probabil acesta din urma, a fost si motivul decisiv. Editorii "Time" spun ca iPhone nu este nici pe departe un telefon perfect, insa, spun ei, cu toate acestea, terminalul Apple a schimbat industria. Faptul ca toti marii producatori au introdus ori au anuntat lansarea unor terminale similare ce sunt inspirate dupa iPhone a ajutat acestei concluzii.

Telefonul facut din lemn ?!

LB2005H este ultimul model al celor de la LG din seria Shine. Mai este denumit si LG Shine Wood deoarece carcasa sa din otel are o textura ce imita intocmai lemnul. Din pacate telefonul este destinat exclusiv pietei coreene. Acesta va fi echipat cu echipat cu DMB TV, camera foto de 2MB, player Mp3, Bluetooth si dictionar electronic.

Un nou concurent pe piata PC - urilor

Se pare ca pe piata PC-urilor concurenta va fi acerba. OCZ, firma cunoscuta in special ca fiind cel mai bun producator de module de memorie pentru calculator si-a extins domeniul de activitate. In acest sens a achizitionat de curand un producator de PC-uri si notebook-uri(Hypersonic PC ). Produsele pe care le vindeau cei de la Hypersonic erau destinate utilizatorilor cu pretentii, care-si doresc cu adevarat ultimele inovatii in domeniu. Pe aceasta piata concurenta este destul de mare, in prezent activand si firma ca HP cu seria Voodoo PC si Dell cu Alienware.

Laptop de 100$

Laptop de 100$
Mai toti am auzit de proiectul organizatiei non-profit OLPC (One Laptop per Child), asa numitul laptop de 100$ (desi numele nu reflecta intocmai realitatea acesta avand un pret de vanzare care ajung pana la 200$, deci dublul pretului initial). Acest proiect este destinat tarilor in curs de dezvoltare, inclusiv Romania, de aceea am fost curios sa aflu configuratia acestuia. Iata ce am gasit:


- ecran LCD de 12 inci - dual color si alb/ negru

- procesor AMD 800 MHz

- memorie principala DRAM 128 MB

- memorie secundara flash de 1 GB (similara consolelor i-pod)

- tastatura ergonomica si tablita separata pentru scris

- conectivitate retea wireless

- camera foto-video de 1 mega pixel

- carcasa din cauciuc


O alta caracteristica interesanta este aceea ca se poate alimenta si... invartind o manivela atasata, astfel obtinandu-se 10 minute de autonomie. Sistemul de operare folosit este Linux.


Toate aceste informatii am incercat sa le alcatuiesc dintr-o multitudine de surse, majoritatea dand informatii contradictorii.

Itanium 9100

Intel a anuntat lansarea unui alt tip de procesor Dual-Core denumit Itanium 9100. Acestea sunt concepute pentru a putea gestiona rularea aplicatiilor de ultima generatie si sunt optimizate pentru imbunatatirea fiabilitatii si reducerea consumului de energie. Acestor li s-a adaugat o noua funtie: Core Level Lock-Step. Astfel va imbunatati integritatea datelor si fiabilitatea aplicatiilor, eliminand erorile nedetectate inca din interiorul unitatii de procesare. O alta caracteristica a Itanium 9100 este funtia Demand Based Switching (DBS), prin care se reduce consumul de energie al serverului atunci cand acesta are un nivel scazut de utilizare. frecventa acestei serii de procesoare este de pana la 1.66 GHz si un Front Side Bus (FSB) ce ruleaza la 667 MHz cu un consum energetic maxim de 104W.

O scurta istorie cronologica a calculatorului

Istoria calculatorului
Primul calculator cunoscut a fost abacul, original din Asia



  • 1617 John Napier a inventat logaritmii

  • 1642 La doar 19 ani matematicianul si filozoful francez Blaise Pascal primul calculator mecanic numit Pascaline, pentru a-si ajuta tatal, care era administrator financiar
A urmat o perioada de dezvoltare a acestuia



  • 1943 In Statele Unite (Philadelphia) se inventeaza primul calculator electronic al lumii denumit Eniac (Electronic Numerical Integrator and Computer),

  • 1947 John von Neumann stabileste principiile de baza pentru calculatoarele clasice (arhitectura von Neumann), valabile pânã astazi
In perioada urmatoare se dezvolta o serie de calculatoare bazate pe tuburi vidate


  • 1971 - Intel realizeaza primul microprocesor care avea sa revolutioneze piata calculatoarelor
Au aparut mai multe companii de calculatoare printre care Apple, Compaq si Commodore



  • 1981 IBM creeaza primul calculator personal
De atunci si pana astazi calculatoarele au devenit din ce in ce mai rapide si sunt folosite in multe domenii. Au devenit populare in casele oamenilor incepand din 1990, in momentul actual foarte multi oameni de pe intreaga planeta fiind posesorii unui PC