Castiga bani online

Nanotehnologia

nanotehnologiaInitial am vrut sa definesc nanotehnologia cu propriile-mi cuvinte, asa cum o inteleg eu, apoi m-am gandit ca ar fi mai bine sa gasesc o definitie avizata. Asadar avand internetul la indemana am inceput sa rascolesc site-urile pe care stiam ca as putea gasi ceva de genul acesta, insa spre surprinderea mea nu am gasit nimic concret. Am luat apoi la "puricat" binecunoscutul motor de cautare google si am luat site-urile la rand insa tot nu am gasit nimic care sa poata fi numit o "definitie a nanotehnologiei". Bineinteles ca daca veti incerca acest exercitiu imi veti putea da cateva link-uri, insa toate sunt fie incomplete fie pareri neavizate. Cel mai interesant mi s-a parut raspunsul domnului dr. Gheorghe Paun, membru corespondent al Academiei Romane, la intrebarea "Care este, dupa parerea dumneavoastra, definitia nanotehnologiei?" : "Daca-mi cereti un raspuns grabit, venind dinspre perceptia personala, pentru mine, "nano" este legat de nivelul molecular, deci cu un bun ordin de marime sub "micro". Mai jos deci decat ne sugereaza etimologia (gr. nanos = pitic), dar nu obligatoriu referitor la nivelul de masura nanometric, al milionimii unui metru. Evident, este aici efectul experientei personale: am citit pentru prima data despre nanotehnologii cu referire la "constructii" (nu stiu cum le-as putea numi mai precis) realizate din molecule de ADN. Era vorba despre aranjamente moleculare stabile si rigide, cu proprietati mecanice prestabilite, obtinute insa prin mijloace biochimice din componente "moi", din secvente de nucleotide, care initial nu erau deloc rigide. Leg deci direct nanotehnologia de biotehnologie." De ce mi s-a parut interesant acest raspuns? Pentru ca este in acelasi ton cu ideile mele, evident transpuse intr-un limbaj mai academic, la care nu m-as putea ridica :) . Concluziile va las pe voi sa le trageti, si daca nu ati inteles exact despre ce e vorba va sfatuiesc sa repetati exercitiul mai sus amintit :). Nu sunt foarte multe surse de informare in acest domeniu, deci nu va va fi prea greu sa le parcurgeti.

Niciun comentariu: